KBT-SAMTAL MED RESULTAT

  KBT-SAMTAL MED RESULTAT

Gör om, gör rätt!

Bryt dina destruktiva vanemönster!

Vårt liv går i mångt och mycket på repeat. Det är sedan länge invanda beteendemönster som blivit vanor. Om dessa vanor inte gynnar dig är det dags att bryta dem och skaffa bättre vanor. Lättare sagt än gjort många gånger🤨.

Om du te.x har en tendens till att överäta varje gång vid middagen mm. och känner dig sedan alldeles för mätt och trött så all energi går åt till att smälta maten. Som grädde på moset får du dessutom det härliga dåliga samvetet med lite ångest och några extra kilon.

Gör någonting nytt för att bryta den ”trance” du är inne i som tex;

* Bestäm dig för att ta en portion
* Lägg ner din kniv och gaffel i 30 sek. tre ggr under middagen
* När du precis har tagit din sista munsbit så gå som en vessla direkt till diskmaskinen och lägg ifrån tallriken
* Där kan du göra en god kopp te som du sedan går tillbaks med till middagsbordet och familjen

 

KBT

Om du alltid gör samma sak kommer du alltid få samma resultat! Därför måste du komma upp med en ny plan. Detta gäller allt oavsett vad du än tragglar med.

Ta dig tid och tänk på något beteende du verkligen vill bryta. Tänk sedan på 10 anledningar hur du kommer må om du inte slutar och hur det känns, kontra sedan med 10 anledningar om hur det känns när du klarar av att nå ditt nya mål. Gå in i båda känslorna lika mycket. Gör sedan din plan i hur du skall avbryta ditt beteende.

Lycka till!

www.ceciliaevers.se

Behöver du verktyg för att nå dina mål?

Anmäl dig nedan så skickar jag dig GRATIS
en handledning för S.M.A.R.T. (a) mål,
oavsett inom vilket område det är.

Tack, mailar dig snart!

Något blev fel, vänligen försök igen!

Jag kommer ev. använda den information som du delger för att erbjuda dig gratis tips och ideér samt nyhetsbrev vid tillfälle.